Chłopiec z błyskawicą na czole

Chyba każdy słyszał o czarodzieju Harrym Potterze. Nie ma takiej osoby, która by nie przeczytała nic na temat chłopca w okularach lub chociażby nie widziała fragmentu filmu- nawet takiego malutkiego. Mnie Harry Potter kojarzy się bardzo przyjemnie, bo z latami szkolnymi. Mimo, że czytywałam go kiedy byłam chora, zawsze wywoływał u mnie dobre samopoczucie. Parę lat temu przeczytałam tylko trzy albo cztery tomy, teraz chcę ucztować 7  tomami o uzdolnionym czarodzieju.
Przebrnęłam przez pierwszy tom w zastraszającym tempie i gdyby nie to, że dzisiaj musiałam dokończyć pilną lekturę, to pewnie kończyłabym już drugi tom. Muszę przyznać, że bardzo miło spędziłam „lany poniedziałek” w towarzystwie czarów, mugoli i dziwnych stworzeń. Nie jestem fanką fantastyki, fantasy czy science-fiction, to nie są moje klimaty, ale być może  oszaleję na punkcie „fantastyczności”. Myślę, że Harry podoba mi się z sentymentu, a teraz po latach nawet przypadło mi do gustu to specyficzne poczucie humoru.
Autorka zaplanowała logiczny ciąg historii. Zaczyna od samego początku, od momentu, w którym Harry – po śmierci swoich rodziców zabitych przez SAM-WIESZ-KOGO-trafia  do ciotki Petunii i wujka Vernona. Nie jest łatwo. Ciągle dokucza mu jego kuzyn Dudley i jego koledzy. Wujek z ciotką go ignorują, traktują jak najgorsze zło. Jednak i do Harry’ego uśmiecha się los; dostaje list z Hogwartu, że został tam przyjęty na pierwszy rok. Od tej pory- kiedy już zna prawdę o śmierci rodziców i kim tak naprawdę jest- w jego życiu zaczynają się dziać nieprawdopodobne rzeczy. Ale nie będę specjalnie zdradzać fabuły, bo jeśli jednak znajdzie się ktoś, kto jeszcze nie trzymał w ręce tej pozycji, to nie będę mu psuć tej przyjemności.

W sumie- stwierdzam- że jestem pod wrażeniem pomysłowości Pani Rowling; niby z pozoru nie jest to jakiś skomplikowany pomysł, bo J.K. Rowling wymyśliła świat czarodziejów i czarodziejek oraz różnych stworów. Pomysł nie jest jakiś innowacyjny, bo magiczny świat zawsze mi się kojarzył z tymi postaciami. A jednak autorka stworzyła świat, który wciąga i porywa swoją atmosferą i klimatem.
Przeciwnicy  Harry’ego powiedzą, że nie jest to wybitna literatura i nie należy do gatunku fantasy, ale mnie to wcale nie odstrasza, bo ja chciałam spędzić wspaniałe chwile w towarzystwie jakiś przemiłych bohaterów. I udało mi się.
Dlatego polecam ten tom wszystkim, którzy chcą przeczytać coś magicznego, coś co różni się od naszej szarej rzeczywistości. Harry Potter z całą pewnością spełnia tę rolę i wprowadza czytelników w pełen przygód, baśniowy czas.

„Harry Potter i kamień filozoficzny” J.K. Rowling wyd. Media Rodzina

4 thoughts on “Chłopiec z błyskawicą na czole

  1. myślę, że każdy ma słabość do Pottera – to właśnie Ci powiedziałam i piszę tutaj chociaż jestem osobą, która bardzo długo nie chciała zabrać się za Pottera ale zabrała się i nawet jeśli odkładam te pozycje na półkę to nie na zawsze tylko na „kiedyś” 🙂 Więc jest szansa, że dobrnę do końca.
    A sam tytuł – chłopiec z błyskawicą na czole bardzo mnie bawi bo samo przypominanie, ciągłe i nieustające przez autorkę przez kolejne rozdziały KIM jest Potter i dlaczego ma bliznę jest nieco zabawne.
    Chociaż chylę czoła bo wydumanie takiej historii nie tylko pozwoliło jej zarobić fortunę ale przede wszystkim zmienić bieg literatury dla dzieci i młodzieży 🙂

  2. Kocham serię o Harrym Potterze i co jakiś czas do niej wracam. To piękne książki, które opowiadają o tym, że dobro zawsze zwycięży zło, jak ważna jest siła przyjaźni i miłości. Coś wspaniałego i bardzo jestem wdzięczna pani Rowling za moje dzieciństwo spędzone z Harrym 😉

    • Coś w tym jest co piszesz:) ja też mile wspominam chwile z Harrym:) Pani Rowling podbiła serca czytelników. Rzadko się spotyka, żeby tak autor zawładnął człowiekiem.

Skomentuj

