Pisarz pełną gębą

Autorka: Dorothea Brande
Tytuł: Będę pisarzem! Obowiązkowa lektura pisarzy, krytyków, redaktorów na całym świecie
Wydawnictwo: Złote myśli
Wydane: 2011

Za e-booka dziękuję portalowi sztukater.pl

Bycie pisarzem, a ogólnie rzecz biorąc artystą jest marzeniem wielu ludzi. Niejeden z nas chciałby być utalentowany i odnieść sukces na twórczym polu. Jeden marzy by napisać książkę, drugi pragnie namalować piękny obraz. Nie wszyscy potrafią spełnić swoje marzenia, nie każdy potrafi podołać kreatywnemu wyzwaniu jakim jest pisanie.

Książka jest poradnikiem, a może swego rodzaju encyklopedią pisarza, wciągającą czytelnika w meandry tworzenia tekstów. Niniejsza pozycja skupia się na osobowości tłumacza, na jego problemach z pisaniem, na tym jakże kreatywnym procesie.

Książka dla mnie była mało czytelna, co prawdopodobnie wynika z faktu, że jest to tłumaczenie, a zdania są wielokrotnie złożone. Takie zdania zaburzają odbiór. Momentami miałam wrażenie, że tłumacz przejął styl z języka angielskiego. Na marginesie tłumacz jest Gallem Anonimem, gdyż nigdzie nazwiska nie widziałam. Zatem książka pewnie sama się przetłumaczyła.

Być może poradnik zawiera ciekawe informacje,  o których warto wiedzieć, ale ten mało dostępny sposób zniechęcił mnie do tej książki.
Przeczytać warto, by móc skrytykować lub polemizować na temat tej pozycji.

 

Moja ocena: 2/6

7 thoughts on “Pisarz pełną gębą

  1. „W pisaniu chodzi o to by uwieść czytelnika. Dobra gadka to część techniki uwodzenia. Gdyby tak nie było, czemu tyl par zaczynających wieczór od kolacji, kończy go w łóżku?”
    Stephen King „Pamiętnik rzemieślnika”

  2. Też mam w planach napisanie książki. Przynajmniej dwóch – jednej o swoim życiu (choć autobiografii nigdy żadnej nie przeczytałem), drugą psychologiczną, poradnik. A może coś z psycholingwistyki? Któż to wie, czas pokaże… 🙂

  3. Marcelu „Jeśli nie napiszesz swoich książek, nikt inny nie zrobi tego za Ciebie.
    Nikt inny nie przeżył Twojego życia”.
    Mi się udało – w tym miejscu serdecznie dziękuję p. Agnieszce Pohl, za niesamowitą recenzję pt . „Wyniszczająca patolologia”:)
    Tobie też się uda:)

Skomentuj

