Brudna miłość

Po przeczytaniu” Żony godnej zaufania” mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony powieść pochłonęłam szybko, wciągnęła mnie. Kiedy ją musiałam przerywać by zająć się innymi rzeczami, ciągle miałam ochotę dowiedzieć się co będzie dalej. Co prawda skończyło się tak ja przypuszczałam, ale nie zakłóciło to mojego odbioru. Z drugiej strony, kiedy czytałam o niszczącej miłości wzbierała we mnie fala gniewu, miałam ochotę powiedzieć głównej bohaterce, co o niej myślę. I tak by mnie nie usłyszała, więc musiałam zrezygnować ze swojego planu.  Niemniej jednak, lekturze towarzyszyły skrajne emocje: oczarowanie treścią i oburzenie działaniami głównej bohaterki.
O czym ogólnie jest ta książki? Nie zdradzę szczegółów. Powiem tylko, że jest przesycona pożądaniem, miłością destrukcyjną, brudną, prowadzącą do wielu tragedii rodzinnych.  Z miłości można posunąć się do zbrodni, można przymykać oczy na kłamstwa, można siebie wyniszczyć, miłość może nas zbrukać. Po tej powieści doszłam do wniosku, że tak (chociaż uważam, że miłość nie może być dobrą wymówką by tego wszystkiego dokonać).
Polecam ją, ale  tylko jeśli jesteście gotowi na ciężką lekturę o trudnej miłości pełnej kłamstw, nienawiści, bólu; miłości, która zaczęła się od oszustwa.

„Żona godna zaufania” Robert Goolrick, wyd. Nasza Księgarnia

2 thoughts on “Brudna miłość

  1. Zdecydowanie jestem gotowa przeczytać o trudnej miłości pełnej skomplikowanych relacji. Myślę, że książka trafi w mój gust, gdyż już z samej recenzji szalenie mnie ciekawi.

Skomentuj

