Pieniądze rządzą światem

Autorzy: Anne Holt i Even Holt
Tytuł: Arytmia
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Wydane:  luty 2012

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Pisarce Anne Holt postawiłam dość wysoko poprzeczkę.  Jej kryminały przypadły mi bardzo do gustu, więc z  chęcią sięgam po tytuły, których to właśnie pani Holt jest autorką. Tym razem chciałam się przekonać czy spełni moje oczekiwania. I z przyjemnością potwierdzam to, co już wiedziałam wcześniej. Ta kobieta jest po prostu n i e s a m o w i t a!  Tym razem pisarka zaprosiła mnie na ucztę literacką, którą przygotowała razem ze swoim bratem- lekarzem. Głównym daniem był thriller medyczno- finansowy,  po którym na deser zaserwowano mi absolutnie smakowite zakończenie. Jednak mimo takiej wspaniałej wyżerki czytelniczej szybko poczułam się głodna i nabrałam apetytu na kolejną powieść tego duetu. Mam nadzieję, że to rodzeństwo coś jeszcze razem wykreuje.

„Arytmia” może przyprawić człowieka o arytmię bądź nawet o migotanie przedsionków.    Historia zaczyna się dość mocno, bo od trudnej operacji, która tylko pozornie kończy się szczęśliwie. Ale w zasadzie jest ona początkiem końca.  I zupełnie nikt nie będzie przypuszczał, do jakich konsekwencji doprowadzą nas początkowe wydarzenia na sali operacyjnej. W trakcie lektury poczułam się jak w jakimś serialu o lekarzach, gdzie ułamki sekund mają znaczenie.
A to wszystko dzięki dwójce lekarzy,  niezłych specjalistów (Sarze Zuckerman i  Oli Farman). Bowiem bohaterowie zauważają, że urządzenia wszczepiane pacjentom chorym na serce są wadliwe i powodują zgony. Szukają, weszą. Muszą omijać przeszkody i walczyć z czasem. Czy jednak uda się im odkryć prawdę?

Ta pozycja pokazuje jaki brudny potrafi być świat finansów, od którego wszystko jest zależne, nawet  ludzkie życie . Jeden nieprzemyślany ruch i wszystko się sypie. I prawda znana jak świat, że pieniądze szczęścia nie dają sprawdza się tutaj fantastycznie, bo jesteśmy świadkami tego, że pieniądze potrafią zniszczyć nie tylko biznes, ale i samego człowieka.

Nic w tej powieści do samego początku nie jest takie na jakie wygląda.  Kiedy już się nam wydaje, że jesteśmy tuż tuż prawdy to okazuje się, że narrator podrzuca nam kolejne tropy, kolejne wskazówki, które zupełnie zmieniają nasz pogląd na całą sprawę.  I to w tym drzemie wielka siła, która uzależnia i wciąga.

Pozytywnie  także zaskoczyło mnie to, że zarówno kwestie medyczne i finansowe bardzo są przystępnie  przedstawione. Nawet totalny laik zrozumie o co chodzi. I bardzo mnie to ucieszyło, że nie trzeba być ekspertem w tych dwóch dziedzinach by czerpać przyjemność ze spotkań z bohaterami.

Polecam! Jeśli lubicie thrillery to książki w dłoń i czytać. Jeśli czytaliście wcześniejsze powieści tej norweskiej pisarki to ta też powinna Wam się spodobać. A jeśli jeszcze nie znacie żadnej książki jej autorstwa to koniecznie musicie to nadrobić.

Moja ocena: 6/6

Skomentuj

