Życie i jego oblicze

Autor:Praca zbiorowa
Tytuł: Szkice z życia
Wydawnictwo: RW2010
Wydane:  maj 2012

Za e-booka dziękuję organizatorkom akcji  „Blogerzy książki piszą”.

Generalnie nie przepadam  za opowiadaniami. Zwykle są jakieś krótkie, jeszcze dobrze się akcja nie zacznie, a już jest po wszystkim. Tym razem jednak skusiłam się. I mimo uprzedzeń do tej formy, jestem mile zaskoczona. Zbiór opowiadań podołał moim oczekiwaniom. Nie każde trafiło w mój gust czytelniczy, ale obiektywnie stwierdzam, że jest to antologia godna uwagi. Jeśli dostanie się w Wasze ręce, koniecznie się w nią zagłębcie. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

Ja znalazłam kilka opowiadań, które stały się bliskie mojemu sercu. Jednym z nich jest „Opowieść trzeciego stopnia”. Niesamowicie zaskoczył mnie pomysł na fabułę. Jest nietuzinkowy i z całą pewnością wyróżnia się na tle całej twórczości, którą blogerzy dzielą się  z czytelnikami . Mnie  nawet przez myśl nie przeszło, że mogłabym się wcielić w jeden ze stopni schodów i podzielić się z innymi swoimi przemyśleniami. To się nazywa dopiero kreatywność!
Natomiast kolejne dwa opowiadania („Ostatnia misja” i „Powrót ojca”) bardzo mnie wzruszyły, długo nie mogłam osuszyć łez. Do tej pory nie mogę się pozbierać po tej dawce emocji. Z czasem emocje zbledną, ale bez wątpienia te dwa opowiadania na długo pozostaną w mojej pamięci.
I ostatnim tekstem, który – bez dwóch zdań- wciągnął mnie to „Lustro”. Nie ukrywam, że z wielkim napięciem śledziłam wydarzenia i z ogromnym żalem pożegnałam się z bohaterami. I nie jest ważne, że dany utwór nie miał kilkuset stron, dla mnie był tak samo atrakcyjny jak wielowątkowa powieść.

Zresztą cała antologia utrzymana jest w jednym, dość ponurym, niejednokrotnie przygnębiającym klimacie. I być może to dobrze, bo współgra z tytułem całego tomu. A sam zbiór jest dla mnie bardzo oczyszczający i na pewno warto do niego powrócić za jakiś czas i na wyrywki poczytać sobie, co mają do powiedzenia blogerzy, którzy są złaknieni tworzenia. Mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać jeszcze coś ich autorstwa.

Bo mimo 300 stron czyta się szybko, łatwo i przyjemnie. Nie czuje się dysharmonii. Wręcz przeciwnie, różne osobowości, różne teksty, odmienne pomysły. Te wszystkie czynniki składają się na sukces tego całkiem grubiutkiego e-booka.

Zatem ściągajcie i czytajcie!

 


10 thoughts on “Życie i jego oblicze

  1. Aga, serdecznie Ci dziękuję za tę recenzję. Bardzo się cieszę, że odebrałaś e-booka tak pozytywnie. Gorąco Ci dziękuję w imieniu swoim i osób, które pracowały przy tym projekcie. Być może jeszcze kiedyś powtórzymy akcję 🙂

  2. Cieszę się, że spodobało się Tobie moje opowiadanie. „Powrót ojca” napisałem w godzinę i pamiętam krytykę ludzi i złośliwe komentarze. Zarzucono mi brak szacunku do czytelników. A tak naprawdę pisałem to od serca, nie było tam sztuczności i wyszukiwanych słów. I tego nie zmienię. Mam nadzieję, że moja historia się obroni. Inaczej nie potrafię i nie chcę.

  3. Droga Agnieszko
    Serdecznie dziękuję Ci za recenzję Naszej wspólnej książki. Szczególnie chciałbym podziękować za kilka ciepłych słów na temat mojego opowiadania (Lustro). To bardzo dużo dla mnie znaczy. Cieszę się, że Ci się podobało tak, jak i cała antologia.
    Pozdrawiam.

Skomentuj

