Mocne rodzinne więzi

Autorka: Abraham  Verghese
Tytuł: Powrót do Missing
Wydawnictwo: Świat Książki
Wydane: 2011

 Serdecznie dziękuję za egzemplarz wydawnictwu Świat Książki.

Tak pasjonującej powieści to chyba dawno nie czytałam. Ponad 700 stron, od których nie można i nawet nie chce się oderwać zapełniło moje wieczory na długie godziny.  Nie zawsze autorowi przy takiej ilości stron udaje się  zatrzymać czytelnika na dłużej, autorowi  „Powrotu do Missing”  udało się to.  Zdecydowanie nie była to dla mnie powieść, z którą mam  często do czynienia. I wielkie dzięki za to, że zdarzają się  takie  perełki.  Wzdycham i marzę o  innych takich wciągających historiach.  Bez przeszkód mogę  polecić  ją wszystkim czytelnikom zakochanym w ciekawych, wielowątkowych historiach.

Ciężko wyrazić słowami mój zachwyt nad książką, która tak naprawdę była dla mnie inspirującym i niecodziennym przeżyciem literackim.  Co tu dużo mówić?  Powieść podobała mi się jak diabli.  I żałuję, nawet bardzo, że skończyłam spotkanie z jej bohaterami. Dopiero  jak zagłębię się drugi raz  w to opasłe tomisko,  będę miała- znowu-  okazję ich  spotkać. Ale niestety, odbiór nie będzie już taki sam- będzie brakowało tej nutki zaskoczenia i niecierpliwości: co będzie dalej?, jak potoczą się losy głównych bohaterów? Dlatego tak bardzo uwielbiam czytać  daną pozycję po raz pierwszy, kolejne spotkania są  już mniej pasjonujące. Są takim powrotem do wspomnień, które idą w parze z danym autorem,  daną powieścią.  „Powrót do Missing: będzie kojarzył mi się z Euro 2012:).  Doceniam bardzo te chwilę ciszy nad książką, bo wszędzie poza tym literackim światem panował szał futbolowy. Szpital w Missing był dla mnie spokojnym azylem, do którego warto będzie powrócić. Najlepiej będzie uczynić to na starość, kiedy wszystkie szczegóły powieści się zatrą w pamięci, a historia zblednie. Wtedy znowu potowarzyszy nam odrobinka tej nutki ciekawości i niecierpliwości.  A dlaczego warto poznać tę opowieść?

Bo warto docenić wielką pracę, którą pisarz włożyć w napisanie tej książki.  Warto dowiedzieć się kolejny raz, że jednak więzi łączące rodzeństwo bliźniacze są potężne i nawet kobieta ich nie potrafi zniszczyć. A co najważniejsze ta powieść jest wręcz natchniona pasją do medycyny, która dla Mariona, Shivy  (bliźniaków) i innych postaci jest kwintesencją ich życia.  Prawie na każdej stronie wyczuwa się  się moc medycyny, powołanie, które kieruje wyborami postaci. Niezmiernie czuję ogromny żal, że takich lekarzy z powołania jest  niewiele. Ale „Powrót do Missing” sprawie, że wierzę, w to, że takich lekarzy jest więcej i nie są rzadkimi  przypadkami w służbie zdrowia.

Tak wzruszającej i fascynującej powieści po prostu nie sposób pominąć. Kto kocha literaturę na pewno  doceni ten tytuł i wyłowi go z zalewu powieści pojawiających się  na naszym rynku wydawniczym. Jeszcze raz polecam!

Moja ocena: 6/6

4 thoughts on “Mocne rodzinne więzi

  1. Mówisz, że pasja medycyny? 🙂 Zaczynam się zastanawiać czy nie powinnam zagłębić się w te książkę.. Mam to szczęście, że znam wielu lekarzy z pasją, powołaniem i pewnie strony tej książki były by dla mnie swego rodzaju powrotem do przeszłości i do marzeń z dzieciństwa 🙂

  2. Skoro piszesz, że powyższa powieść jest rewelacyjna, to ja zaufam tobie i w wolnej chwili rozejrzę się za nią. Mam nadzieję, że mnie ona równie mocno zauroczy, jak ciebie.

Skomentuj

