A jednak marzenia się spełniają

Autor: Aisling Juanjuan Shen
Tytuł: Serce tygrysicy
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Wydane:  lipiec 2012

Za książkę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Powiedzenie, że życie pisze najlepsze scenariusze okazuje się bardzo prawdziwe.  Samo życie tworzy historie, które potrafią  zadziwić, zszokować, a nawet zniesmaczyć.  Życiorys  Chinki, uparcie dążącej do sukcesu, zainteresował mnie i nie pozwolił mi przerwać lektury. Zresztą azjatycki klimat, to dla mnie zawsze nie lada gratka.   Orient i egzotyka tej części świata zawsze mnie przyciąga. Nie przejdę obojętnie obok takich pozycji.

Zdecydowanie uwielbiam zagłębiać się w historie, które zabierają nas w inną, często nawet bardzo ciężką rzeczywistość. „Serce tygrysicy” nie opowiada o bajkowym życiu, nie przedstawia nam nieskazitelnych osób. Za to pokazuje postaci z ich wadami i ciemnymi stronami. Dzięki temu wszystko staje się takie realne i nie jest przesłodzone. Nie ma  słodyczy, za to są gorzkie chwile, z którymi Aisling  Shen musi sobie poradzić.

Zwykły kopciuszek z biednej rodziny, powoli pnie się po drabinie swojej egzystencji. Stopniowo dąży do celu, który postawiła sobie wiele lat temu. Nie zawsze udaje jej się osiągnąć, to czego chce, ale mimo to los szykuje dla niej wielką niespodziankę. Tylko upór, splot różnych wydarzeń  i przypadkowo poznani ludzie na zawsze mogą odmienić jej sytuację życiową.

Cóż to  wszystko sprawiło, że totalnie wsiąknęłam i nie mogłam rzucić książki w kąt. Przyjazny język  i niebaśniowa atmosfera zachęciła mnie do lektury. Nie było sielanki ani wielkich uniesień. A jednak,  powieść napawała mnie nadzieją i faszerowała dobrą energią dając mi siłę do działania i czynienia zmian w moim prywatnym życiu

Jeśli masz ochotę poczytać o losach kobiety, które nie jest usłane różami to  koniecznie przeczytaj tę książkę. Naprawdę warto! Gwarantuję, że spędzisz miłe chwile z przebojową Chinką. A może zaczerpniesz z tej historię odrobinę siły napędowej, która pchnie Cię do zmian? Bo może właśnie to dzięki nim podniesiesz się i z stawisz czoła wielu przeciwnościom, które czyhają na Ciebie na każdym rogu?

Moja ocena: 5/6



Skomentuj

