Przedświąteczny weekend

Autor: Marzena Wasilewska
Tytuł: Boże Narodzenie Kuchnia świąteczna
Wydawnictwo: Świat Książki
Wydane: 2012

Serdecznie dziękuję za egzemplarz recenzyjny wydawnictwu Świat Książki.

Święta tuż, tuż. A to oznacza, że przede mną weekend pełny kuchennych harców i szaleństw. W końcu święta zobowiązują, żeby na stole pojawiła się smaczna strawa dla całej rodziny. Co prawda nie będzie  dwunastu potraw, ale kilka  się na naszym stole znajdzie. A to wszystko dzięki książce pani Marzeny Wasilewskiej, która  zainspirowała mnie do wykonania kilku ciekawych posiłków w zupełnie nieznanej dla mnie odsłonie.

Mam już  upieczone ciasteczka kardamonowe,  ciasteczka z konfiturą pomarańczowo- imbirową, cynamonowe gwiazdki oraz kisiel żurawinowy. W planach mam jeszcze śledzie korzenne. Natomiast na Sylwestra krem z porów oraz lody imbirowe. W krótkim czasie uda mi się przetestować kilka ciekawych przepisów, które być może na stale zagoszczą w moim świątecznym menu, a może nawet częściej. Wiem już na pewno, że muszę przepisy delikatnie modyfikować, bo autorka przepada za dużą ilością cukru. I powiem szczerze, że dla mnie jest to za słodkie. Do kisielu żurawinowego dodałam tylko miodu  i uważam, że jeszcze mogłam dać  go mniej niż sugeruje nam autorka, bo i tak wyszedł dość słodki. Do konfitury też dałam mniej cukru i uważam, że wyszło przepysznie i nie była w żadnym wypadku przesłodzona ani zbyt gorzka. Była w sam raz.

Jeśli miałabym dodać swoje trzy grosze do szaty graficznej, to sądzę, że jest genialna  i bardzo świąteczna. Jest po prostu przepiękna i już samym wyglądem zachęca do skorzystania z niej i wypróbowania wszystkich zawartych w niej rad, które autorka przezornie zamieściła. Przepisy są przejrzyste i przystępne, chociaż niektóre mogłoby być bardziej precyzyjne.  Mam tutaj na myśli  przepis na gwiazdki cynamonowe, gdyż ciasto wychodzi bardzo klejące i ciężko z niego wykrawać gwiazdki. Taka konsystencja może stanowić problem i utrudniać wykonanie ciasteczek w odpowiednim kształcie.

Mimo wymienionych wad warto po nią sięgnąć i zmierzyć się ze swoimi kubkami smakowymi dając im odrobinę czegoś nowego, co może szalenie zawładnąć naszymi żołądkami. Polecam, koniecznie spróbujcie.

Moja ocena: -5/6


Skomentuj

