Wspaniała i idealna

Autor: Donald Spoto
Tytuł: Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Wydane: 2012

Serdecznie dziękuję za egzemplarz recenzyjny Grupie  Wydawniczej Publicat S.A.

Do niedawana omijałam biografie szeroki łukiem.  Wydawały mi się jakieś takie nudne, nafaszerowane informacjami. Zwyczajnie mnie nie interesowały. Jednak to się ostatnio zmieniło. Bardzo polubiłam ten gatunek  i myślę, że już na stałe zagości na mojej liście książek do przeczytania.

Tym razem miałam ogromną przyjemność i okazję poznać biografię o Audrey Hepburn, głównie kojarzonej z filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”, chociaż to właśnie za „Rzymskie wakacje” otrzymała statuetkę Oscara. Była niesamowitą kobietą przyciągającą  wzrok widzów. To dla mnie osoba, która nie mieściła się w żadnych ramach.  Była wprost idealna.Idealna jak ta biografia.

Wydawnictwo Dolnośląskie  bowiem przygotowało dla czytelników bardzo dobrze  i przejrzyście wydaną pozycję. Pełną zdjęć przedstawiających młodziutką aktorkę, która w zasadzie marzyła o tym by być tancerką. Jednak los zadecydował inaczej i stała się  rozpoznawaną twarzą niemal na całym świecie, gwiazdą, która podbiła serca widzów.  I z przyjemnością stwierdzam, że nie brakowało również zdjęć z końcówki jej życia, która była również bardzo ważna nie tylko dla niej.   Poświęciła się innym. Była wolontariuszką UNICEF-u niosącą pomoc tym najbardziej potrzebującym.

Natomiast lekkie pióro autora i zgrabnie przełożona książka to dokument, który bardzo przystępnie przedstawia życie znanej kobiety, którą tysiące ludzi pokochało.  Historia opowiedziana jest w bardzo poukładany, chronologiczny sposób. Bardzo klarowanie i harmonijnie. Dzięki temu „Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn” czyta się szybko i bardzo przyjemnie. Bardzo żałuję, że już się skończyło. Czuję, że pewnie jeszcze nie raz do niej wrócę, bo połykało mi się ją wyśmienicie i sama jestem zaskoczona, że w takim tempie udało mi się  to zrobić.

Dzięki Donaldowi Spoto możemy dowiedzieć się wielu rzeczy na temat Audrey Hepburm. Oprócz tego poznajemy tajniki kina i teatru.  Możemy przeczytać o tym, co dzieje się w Hollywood i całym kinematograficznym show biznesie. Śledźmy wszystkie zawirowania z wypiekami na twarzy i nie spoczniemy dopóki nie poznamy wszystkiego.

Biografia  w bardzo pozytywny sposób przedstawia Audrey Hepburn, odkrywa wiele z jej prywatnego życia. Przy czym autor dokonuje tych odkryć bardzo stosowanie, subtelnie i z wyczuciem. Nie chcę zdradzać  nic z życia tej kobiety, bo nie chcę Wam psuć przyjemności z obcowania z tą książką. Poznajcie tę kobietę sami.

Uważam, że jest to obowiązkowa pozycja dla miłośników aktorki. Będzie to także odpowiednia lektura dla tych, którzy niewiele o niej wiedzą, a wykazują chęć poznania jej bliżej. Naprawdę warto sięgnąć po ten tytuł, który tak wiele odsłania przed nami. To bardzo dobry kawał literatury, obok której nie przejdziemy obojętnie.

Moja ocena: 6/6


Skomentuj

