Tajemnice rodzinne

Tytuł: Pamiętne lato
Wydawnictwo: Świat Książki
Wydane: 2012

Serdecznie dziękuję za egzemplarz recenzyjny wydawnictwu Świat Książki.

Lesley  Lokko  to autorka, którą już miałam przyjemność poznać. Przeczytałam wiele miesięcy temu jej „Gorzką czekoladę”, która wywarła na mnie ogromne wrażenie.  Rzadko się zdarza móc przeczytać tak  mądre czytadło, które jest zarazem napisane barwnie i lekko. Lesley Loko tak pisać,  zdecydowanie, potrafi i chwała jej za to. Dzięki jej umiejętnościom literackim możemy spędzić na czytaniu weekend przenosząc się w zupełnie inne realia. Ja na pewno miałam bardzo przyjemną końcówkę tygodnia, głównie z powodu tej książki.

Jak zwykle pisarka dzieli się z nami wielowątkową historią, która powoli nabiera kształtów i odkrywa przed czytelnikiem wiele nowych faktów. Ten  powolny sposób rozkręcania akcji daje czytelnikowi wiele radości i możliwość przeżycia niesamowitych przygód. A co ważne, wcale nie trzeba wychodzić z domu by pojechać do  miejsc w Afryce czy USA,  albo miasteczek w Anglii. Bohaterowie poruszają się po świecie, mają swoje tajemnice, ale też żyją codziennością i jej problemami. Pozornie obce osoby, niespokrewnione z sobą są jakąś tajemniczą nicią ze sobą połączone i nie bez kozery autorka o nich wszystkich wspomina. Ich losy są splecione, chociaż przez długi czas nie wiemy w jaki sposób i dlaczego.
Mało tego, kiedy mamy przeczucie i sądzimy, że odkryliśmy  tajemnicę bohaterów, dowiadujemy się zupełnie czegoś innego. Autorka zdecydowanie nas zaskakuje i daje naszej wyobraźni ogromne pole manewru.

„Pamiętne lato” to powieść o miłości, zawiści, lękach, ciemnej tajemnicy sprzed lat, konfliktach rodzinnych, biednych i bogatych, upartych i szelmowatych oraz utracie najbliższych. Pisarka umiejętnie łączy dwa przeciwstawne światy. Skromny świat bez luksusu i świat pełen pieniędzy, kariery i sławy. Mamy szare zwykłe kobiety, które muszą się nagimnastykować by zaistnieć i odnieść sukces. Spotykamy także osoby pewne siebie, którym wszystko przychodzi z łatwością.  Ogólnie rzecz biorąc, samo życie.

I nie będę zdradzać wszystkiego, bo Ci którzy darzą Lesley Lokko sympatią chętnie sięgną po tę pozycję, nawet bez mojej wnikliwej analizy. Uważam bowiem, że po prostu samemu należy wczuć się w klimat, samemu wysnuć wnioski i samemu ocenić bogatą, pełną wydarzeń fabułę. Ja ją polecam, bo naprawdę świetnie się przy niej bawiłam, czego i Wam życzę.

Moja ocena: 6/6


Skomentuj

