Drugie życie

Autor: Diane Chamberlain
Tytuł: Sekretne życie CeeCee Wilkes
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Wydane:  luty 2013

Za książkę dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka.

CeeCee Wilkes to szesnastolatka, której los nie rozpieszczał,  a  życie dało się już dawno we znaki.  A na domiar złego dopiero teraz zamierza jej dokopać i wykorzystać nastoletnią naiwność i łatwowierność.  Dziewczyna uwiedziona i okłamywana przez faceta, którego kocha decyduje się mu pomóc w szalonym przedsięwzięciu, które nie jest zgodne z prawem. Niestety CeeCee ponosi konsekwencje swoich lekkomyślnych decyzji i czynów przez całe życie, chociaż wydawać by się mogło, że wszystko kiedyś się ułoży. Jednak przeszłość niepostrzeżenie puka do drzwi i rujnuje wszystko, co zostało tak skrzętnie zaplanowane i ukryte.

Ta historia wbiła mnie w fotel. Sięgając po nią miałam zupełnie inne oczekiwania.  A jednak pisarka zaskoczyła mnie, bardzo pozytywnie. Wiem, że w Polsce jest już znana od jakiegoś czasu. Ja jedynie kojarzyłam nazwisko. I szczerze powiedziawszy żałuję, że dopiero teraz miałam okazję poznać jej twórczość. Na pewno nie poprzestanę na tej jednej książce. Z ogromną przyjemnością przeczytam pozostałe, bo przekonałam się, że warto.

Diane Chamberlain napisała bowiem książkę, która traktuje o  podwójnym życiu. Życiu, które nie jest ani  łatwe, ani usłane różami. Inna tożsamość, zmiana miejsca zamieszkania, wymyślona przeszłość, codzienne pielęgnowanie tajemnicy sprzed lat, by mleko się nie rozlało i nie zniszczyło starannie budowanego życia.  To nie lada wyzwanie postawione przed bohaterką, której mroczny sekret może zaważyć na losach rodziny.

Czytelnik natomiast musi zmierzyć się z innymi problemami jak obiektywna ocena wydarzeń i czynów popełnionych przez protagonistkę. I w zasadzie trudno ją potępiać. Zrobiła to, co mogła i na co pozwalały jej  tragiczne okoliczności. Czytelnik musi zmierzyć się także z nadopiekuńczością matki do córki, co ma dość poważny wpływ na rodzinne więzi. Musi podołać kłamstwom i  prawdzie, która nagle zostaje ujawniona. Musi poradzić sobie z  nadmiarem emocji, które nim targają. To jest lektura, która  na pewno nas poruszy i pozostawi trwały ślad w  naszej pamięci.

„Sekretne życie CeeCee Wilkes” to powieść, która intryguje od pierwszej strony. To historia pełna wrażeń, emocji, ciepła, ale zarazem strachu i napięcia, które autorka wyśmienicie  buduje. Polecam z czystym sumieniem, wszystkim bez wyjątku.

Moja ocena: 6/6



One thought on “Drugie życie

  1. Miałam okazję przeczytać tę książkę, ale w ostaetczości z niej zrezygnowałam i teraz żałuje, bo twoja recenzja pokazuje, że jednak jest to fantastyczna , pełna ciepła i optymizmu powieść.

Skomentuj

